20. august (Ferdig, programguiden er nå sendt til trykkeri)
Fyll ut del 2 av påmeldingsskjema.
Her skal du fylle ut detaljert informasjon om ditt arrangement til bruk i det trykte programheftet. Alle arrangører får tilsendt korrektur på sin/sine oppføringer i programmet.
31. august (Viktig frist)
Registrer arrangementet ditt på TRDevents.no.
Når arrangementet registreres på TRDevents.no opprettes det en automatisk kobling til programoversikten på kulturnatt-trondheim.no/programog samme informasjon blir synlig der (oppdateres hvert 15. minutt). Alle arrangører er selv ansvarlig for å holde informasjonen oppdatert og kan redigere dette når som helst gjennom TRDevents.no sin innlogging. Les mer om hvordan registrere arrangement på TRDevents.no her.
1. september
Annonsering av hele Kulturnatt-programmet og distribusjon av trykt program.
Nå er markedsføringen av Kulturnatt i full sving i både tradisjonelle, digitale og sosiale kanaler. Det trykte programheftet blir distribuert til byens mange butikker, spisesteder, venterom og kulturinstitusjoner. Alle arrangører kan hente ut plakater og programhefter i Turistinformasjonen.
10. september
Hent ut beachflagg og lys i Turistinformasjonen.
Alle registrerte arrangører får tilbud om gratis lån av 1 stk beachflagg og 1 stk lys for å synliggjøre sitt inngangsparti for publikum på Kulturnatten. Deles ut til det er tomt. Turistinformasjonen ligger i Nordre gate 11, 2 etasje, åpent man-tors kl 09-18.
14. september
Kulturnatt Trondheim starter kl 16:00 med store og små arrangement over hele byen! Påfyll av programhefter kan hentes i Turistinformasjonen. Vi oppfordrer alle til å være flinke til å dele bilder og stemningsrapporter fra sine arrangement i løpet av kvelden. OBS! Hvis det skulle bli endringer i ditt arrangement husk å oppdatere TRDevents.no, egne digitale/sosiale medier og meld ifra til Kulturnatt-kontoret gjennom vår Facebookside, så kan vi også spre ordet om eventuelle endringer. Kulturnatt avsluttes kl 02:00.
18. september (Viktig frist)
Alle som har lånt beachflagg og lys må levere dette tilbake til Turistinformasjonen senest tirsdag 18. september. Lånt utstyr som ikke blir levert tilbake innen fristen fører til erstatningsgebyr.
Hva er Kulturnatt?
Kulturnatt har som formål å gi byens befolkning en helaften med smakebiter fra Trondheims mangfoldige kulturliv. En kveld for oppdagelse og unike opplevelser på kjente og ukjente arenaer.
Hvor og når?
Kulturnatt avholdes i hele byen: Midtbyen, Bakklandet, Solsiden, Rosenborg, Møllenberg, Lade, Nyhavna, Brattøra, Ila, Gløshaugen m.m. Vi oppfordrer til å ta i bruk åpne byrom, ukjente lokaler, P-hus, butikklokaler o.l.
Vi anbefaler at arrangementene starter hver hele time og har en varighet på 30-45 min. Arrangementene må gjerne gjentas flere ganger i løpet av kvelden. Det gir publikum muligheten til å samle mange opplevelser gjennom kvelden og du få flere besøkende innom.
Hvem kan delta?
Hvem som helst kan delta på Kulturnatt, som enten arrangører, kulturinnslag eller annen bidragsyter: Kunstnere, designere, musikk- og teatergrupper, scener, museer, gallerier, bibliotek, organisasjoner, studentforeninger, treningssentre, danseskoler, hoteller, P-hus, kino, bank, offentlige kontorer, reklamebyrå, frisører, butikker, restauranter, nattklubber m.m.
Vi oppfordrer til spenstige samarbeid mellom ulike aktører, sjangere, lokaler, kultur og næringsliv. Ved å sette sammen ulike utrykk, kan det komme noe nytt og unikt!
Hva kan jeg delta med?
Kulturnatt vil vise mangfold og ønsker deltagere med talent og engasjement innen musikk, kunst, mat, utsmykning, historie, arkitektur, flerkulturelle aktiviteter, dans, teater, oppvisning, litteratur, film, performance, workshops m.m.
Har du et lokale, en scene, bakgård, terrasse, kjeller, loft, hage eller lignende, kan du stille areal til disposisjon for noen som kan fylle det med kultur.
Hvorfor skal jeg delta?
Kulturnatt er en ny og annerledes måte å bidra til at Trondheims befolking og tilreisende finner veien til byens rike kulturliv. I tillegg kan du få vist frem ditt lokale, din butikk eller scene for et nytt publikum. Dette er en kveld for oppdagelse og publikum er innstilt på å oppsøke steder og arrangementer de ikke vanligvis ville besøkt. På kort sikt kan det gi deg økt kjennskap og positiv omtale. På lang sikt kan det være en bidragsyter til gjentagende besøk, økt omsetning og medlemsmasser.
Alle arrangører er ansvarlig for å melde inn tilstrekkelig og oppdatert informasjon om sine arrangementer til Kulturnatt gjennom påmeldingsskjema. I tillegg skal arrangørene selv registrere sine arrangementer på TRDevents.no innen 31. august.
Kulturnatt Trondheim 2018 logo
Plakat for arrangører 2018 (Fyll inn informasjon om eget arrangement)
Plakat Kulturnatt 2018
Markedsmateriell for 2018 blir tilgjengelig innen 15. august.
Oversikt over tilskuddsordninger:
www.trondheim.kommune.no/tilskudd
Søk om tilskudd til Strakstiltak som har løpende saksbehandling (behandlingstid ca 3 uker).
Trondheim kommune gir ikke flere tilskudd til samme prosjekt, og søker må derfor velge en ordning, med bakgrunn i hvem søker er og/eller hvem arrangementet henvender seg til. Kommunen gir ikke fullfinansiering, så annen finansiering må fremgå av budsjettet i søknaden.
Aktører som har spørsmål, eller ønsker å diskutere prosjektet/muligheter kan gjerne ta kontakt med Kulturenheten v/Arrangementskontoret i Trondheim kommune, eller direkte med saksbehandler for de ulike tilskuddsordningene.
Har du spørsmål om Kulturnatt eller lån av byrom ta kontakt på:
kulturnatt@midtbyen.no eller telefon 993 54 000.