Det er viktig at alle arrangører setter seg inn i rammer og vilkår for deltagelse på Kulturnatt. Det skal sikre et godt samarbeid mellom Kulturnatt og arrangørene, og gi publikum et oversiktlig og helhetlig arrangement.
Vi ber dere gjøre dere kjent med og tilpasse arrangementet/aktiviteten etter FHI sine retningslinjer.
Kulturnatt har som formål å gi byens befolkning en helaften med smakebiter fra Trondheims mangfoldige kulturliv. En kveld for oppdagelse og unike opplevelser på kjente og ukjente arenaer.
I år er det ingen deltageravgift. Det er altså gratis å melde seg på og være del av Kulturnattparaplyen i år!
Kulturnatt Trondheim arrangeres 13. september 2020, kl 15:00-01:00. Tidspunkt for ditt arrangement er valgfritt innenfor denne tidsrammen. Antall arrangement eller repeterende arrangement er også valgfritt.
Påmeldingen til Kulturnatt finner du HER. (Påmeldingsfristen til årets Kulturnatt har passert, men ta direkte kontakt med oss dersom du har lyst til å delta!)
Innhold til markedsføring
På grunn av Covid-19 og smittevernhensyn, så kjøres all markedsføring i år digitalt. Det vil ikke trykkes fysiske programhefter, men vi byr på en solid lokal og regional, digital markedsføringskampanje!
Det er derfor ekstra viktig at dere som enda ikke har sendt oss detaljert informasjon til bruk i Kulturnatt appen, gjør dette snarlig og at dere lager egne Facebook/TRD.events arrangement som hektes på Kulturnatt 2020 paraplyen.
Informasjon til Kulturnatt app – føres inn HER
Slik oppretter du Facebook/TRD.event arrangement: OPPSKRIFT
Hvert arrangement må ha en ansvarlig arrangør og kontaktperson. Arrangør kan representere en organisasjon, forening, butikk, scene m.m. Som arrangør er du ansvarlig for:
Alle arrangement på Kulturnatt skal ha hovedfokus på et eller flere kulturelle uttrykk. For eksempel: Musikk, kunst, håndverk, mat, utsmykning, historie, arkitektur, flerkultur, samfunn, dans, sport, teater, oppvisning, litteratur, film, foto, workshops m.m. Tilbud og kommersielle salgsaktiviteter er ikke kulturarrangementer.
Arrangement på Kulturnatt skal ha fri adgang for publikum. Det kan gjøres unntak, men dette krever at ordinærpris reduseres betydelig og kan formidles som Kulturnatt-pris. Kulturnatt skal varsles for godkjenning av unntak, dette kan gjøres gjennom utfylling av del 2 av påmeldingen. Arrangement hvor bespisning på restaurant eller kafé er en del av arrangementet, trenger ingen forhåndsgodkjenning.
Registrering av kontaktinformasjon på deltakere er enda viktigere enn før. Hoopla(billettutsalg) tilbyr en (gratis) billettløsning som er tilpasset endrede behov under korona-situasjonen. Informasjon og innlogging/opprette ny bruker finner du HER
Holder arrangementet ditt begrenset med plasser kan du benytte bookingløsninger. Forhåndsbookinger til et arrangement skal starte tidligst 7. september og senest mandag 15. september. Booking av bord på restaurant er unntak. Alle arrangement som skal ha forhåndsbooking skal varsle Kulturnatt om dette på Del 2 av innmeldingen.
Kulturnatt gjør en overordnet markedsføring av festivalen i utvalgte kanaler. Det er arrangørenes ansvar å gi Kulturnatt tilstrekkelig og korrekt informasjon om sine arrangementer til markeds- føring. Dette gjøres ved grundig utfylling av påmeldingsskjema og samt registrere arrangementene på www.trdevents.no.
Ved salg av matvarer utenfor godkjent kjøkken må arrangør sørge for nødvendige tillatelser hos Mattilsynet.
Skjenkebevilling
Servering/salg av alkohol i forbindelse med et arrangement skal følge alkoholloven og ansvarlig arrangør må innhente nødvendig bevilling fra skjenkeetaten.
Ønsker du å ha ditt arrangement i et av byens åpne byrom skal dette søkes om til Midtbyen Management. Send inn en søknad så raskt som mulig for å reservere byrommet til ditt arrangement. Midtbyen Management vil veilede deg gjennom prosessen. Se www.midtbyen.no.
Er arrangementet ditt i et byrom eller på offentlig sted skal det være rolig etter kl. 23:00.
Arrangør er selv ansvarlig for å overholde regler og sikkerhetstiltak knyttet til det stedet eller lokalet de holder sitt arrangement. For eksempel begrensninger knyttet til publikumskapasitet, køordninger, støynivå, forsøpling og alkohol- loven. Som arrangør er du ansvarlig for sikkerheten til publikum på ditt arrangement.
Alle arrangører er ansvarlig for å rydde opp etter eget arrangement. Ligger det igjen søppel eller andre gjenstander vil arrangør bli fakturert for bortkjøring av dette.
Vi oppfordrer alle arrangører til å svare på evalueringsskjema som blir sendt ut på mail i etterkant av Kulturnatt. Det vil blant annet bli spurt om antall besøkende på ditt arrangement.
Kulturnatt har anledning til å avvise påmeldinger fra arrangører som ikke overholder rammer og vilkår for Kulturnatt.